انواع چوب و کاربرد آنها

انواع چوب و کاربرد آنها

چوب یک ماده طبیعی فوق العاده با کاربردهای بی پایان است.محصولات چوبی عمر طولانی دارند و اغلب بارها و بارها مورد استفاده مجدد یا بازیافت قرار می گیرند.هنگامی که درختان را برای چوب برداشت می کنیم، برای اطمینان از ادامه چرخه حیات جنگل، درختان بیشتری می کاریم.

چوب ترموود جایگزینی کم کربن برای موادی مانند پلاستیک، بتن و فولاد است.این مواد برای تولید به انرژی زیادی نیاز دارند و در زمان ساخته شدن، دی اکسید کربن ساطع می کنند.با این حال، برای تولید و پردازش چوب به انرژی کمتری نیاز است.

خیلی از شما دوست دارید، در مورد چوب و انواع آن بدانید.برای کمک به شما، چند مورد از محبوب‌ترین انواع چوب را به همراه توضیحی در مورد اینکه از کجا آمده‌اند و بهترین کاربردهایشان را ارائه می‌کنیم.

چوب سخت یا چوب نرم؟

چوب سخت یا چوب نرم؟

همه انواع چوب برای هر هدفی مناسب نیستند، بنابراین انتخاب مورد مناسب برای کار ضروری است.چوب ها بسته به نوع درختی که از آن می آیند، به دو دسته چوب نرم یا سخت طبقه بندی می شوند.چوب های سخت متراکم تر از چوب های نرم هستند، اگرچه استثناهایی وجود دارد.

چوب های نرم از درختان مخروطی مانند کاج و صنوبر به دست می آیند.رشد این درختان قبل از آماده شدن برای برداشت حدود 40 سال طول می کشد.

چوب های سخت از درختان پهن برگ مانند بلوط، زبان گنجشک و راش به دست می آیند.رشد این درختان قبل از آماده شدن برای برداشت تا 150 سال طول می کشد.

انواع چوب سخت

  • گردو – بادوام و قوی.در برابر انقباض و تاب خوردگی مقاوم است و بهترین استفاده را برای کابینت، اسلحه، مبلمان و پوشش دیواری دارد.
  • ماهاگونی – قهوه ای مایل به قرمز.در برابر انقباض، تورم و تاب خوردگی مقاومت می کند و بهترین استفاده را برای کابینت و ساخت قایق دارد.
  • افرا – قوی، سخت و بافت ظریف.این چوب بهترین استفاده را برای مبلمان و کفپوش های ظریف دارد.چوب افرا دارای دانه های صاف و بافت ظریف اما با طرح های نامنظم است.این یک نوع چوب سخت با استحکام کششی عالی است.در نتیجه، هنگام استفاده برای ساخت و ساز، به ویژه برای مسیرها، می تواند در برابر شوک ها و ارتعاشات، بدون شکاف مقاومت کند.
  • بلوط – قوی و در عین حال قابل خم شدن.در برابر جذب رطوبت مقاومت می کند و بهترین استفاده را برای مبلمان، میز و دسته ابزار دارد.این یکی از چوب های مورد علاقه در میان نجاران است و در دو نوع قرمز و سفید وجود دارد.به دلیل استحکام، چگالی بالا و سختی، برای چندین هدف مدرن مفید بوده است.
  • ساج – این چوب جنگلی گرمسیری هم زیبا و هم با دوام است.ساج دارای وزن متوسط ​​و روغن طبیعی منحصر به فردی است که مسئول مقاومت آن در برابر پوسیدگی و حشرات است.قابل ذکر است که به دلیل ویژگی های کیفی، یکی از برترین چوب ها در سراسر جهان است.

انواع چوب سخت

انواع چوب نرم

  • سدر – مایل به قرمز.بافت یکنواختی دارد و کار کردن روی آن آسان است.از این چوب برای ساخت صندوقچه ها و کابینت ها استفاده می شود.چوب سدر در طول سال ها استفاده ثابت کرده است که یک چوب بادوام مناسب برای نیازهای داخلی و خارجی است.این چوب سبک وزن، در برابر آفات مقاوم است و احتمال پوسیدگی آن کم می باشد.
  • کاج – بافت بسیار یکنواختی دارد و کار کردن روی آن آسان است.در برابر تاب خوردگی و تورم حساس نیست و بهترین استفاده را برای ساخت خانه، مبلمان، پانل، جعبه و قالب گیری دارد.
  • صنوبر – مقاومت بسیار کمی در برابر پوسیدگی دارد، اما بافتی یکنواخت دارد.بهترین استفاده را برای درب، مبلمان، قاب، پنجره، روکش، تخته سه لا و تزئینات دارد.

انواع چوب نرم

ریشه تا نوک

ما هر روز از چوب ترمو شیراز و محصولات چوبی به شکلی استفاده می کنیم.این به مرور زمان کیفیت زندگی ما را بهبود بخشیده است.چوب ها در پشت بام ها، آلات موسیقی، کف، قطعات مبلمان و حتی در دستان ما به عنوان مجله، کتاب و دستمال کاغذی یافت می شوند.

از هر قسمت درخت می توان برای تولید محصولات مختلف در کارخانه چوب بری استفاده کرد.قسمت های بجا مانده پوسیده می شوند تا خاک هایی ایجاد شود که نسل بعدی جنگل ها را تغذیه کند.

تنه درخت را تکه تکه می کنند تا تیر و تخته بسازند.اینها در کارهای ساختمانی، ساخت مبلمان یا پالت‌سازی استفاده می‌شوند.

از پوست درخت و سایر قسمت‌های باقی‌مانده به عنوان سوخت، مالچ برای باغ‌ها و دیگر موارد استفاده می‌شود.حتی خاک اره و براده های چوب حاصل از کارخانه چوب بری نیز به عنوان بستر حیوانات استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود چیزی هدر نمی رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *