مزایای چوب اصلاح شده با حرارت

مزایای چوب اصلاح شده با حرارت

امروزه با وجود محصولات پلاستیکی انبوهی که ساخته می شود ، نیاز به مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست بیش از پیش احساس می شود. ترمووود ، که به عنوان چوب اصلاح شده با حرارت شناخته می شود ، در حال افزایش محبوبیت در سراسر جهان است.

ترمووود همانطور که از نام آن پیداست ، چوب سخت یا چوب نرم که از نظر حرارتی تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است. تا از مزایای بسیار چشمگیر آن برخوردار شود. چوب با استفاده از یک عمل کاملاً طبیعی و غیر سمی تصفیه می شود. جایی که تا دمای بیش از 100 درجه پخته می شود.

فرآیند گرمایش در محیطی فاقد اکسیژن صورت می گیرد. و ترکیبات آلی سلول های الوار را از بین می برد تا الوارها را به طور دائمی اصلاح کند.

محصول چوبی حاصل با حداقل جذب رطوبت بسیار پایدارتر است. همچنین ماندگاری این محصول چوبی در برابر حشرات و قارچ ها که باعث آسیب به چوب می شوند افزایش می یابد.

به دلیل محتوای آب کمتر ، ترمووود بسیار سبک وزن است و آن را برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مناسب می کند.

علاوه بر تغییر ساختار داخلی چوب در نتیجه عملیات حرارتی شدید ، ترمووود متفاوت به نظر می رسد. چوب های حرارتی اصلاح شده معمولاً ظاهری غنی و قهوه ای تیره دارند که ظاهری جذاب و تقریباً عجیب و غریب را به وجود می آورد.

این رنگ شکلاتی را می توان با اتمام مناسب حفظ کرد. یا می توان آن را به طور طبیعی تحت سایه خاکستری قرار داد که مورد علاقه بسیاری از معماران و توسعه دهندگان می باشد.

چندین گونه درخت برای اصلاح حرارتی مناسب هستند. از جمله خاکستر ، صنوبر ، کاج ، ایوس ، راش و گردو. بلوط به طور گسترده ای در دسترس نیست. زیرا از قبل به طور طبیعی با دوام است. اما بسیاری از اصلاح تغییرات حرارتی برای بهبود ظاهر آن استفاده می کنند.

چوب گرمازا شده مزایای بی شماری را بازگو می کند. از آنجا که ثبات سبک و ابعادی آن تنها دو مورد از عواملی است که باعث می شود چوب اصلاح شده با حرارت به عنوان اولین انتخاب در بسیاری از پروژه ها باشد.

به لطف دوام و کمترین میزان رطوبت ، به اندازه چوب طبیعی تاب نمی خورد و از بین نمی رود. در عوض سال ها شکل خود را حفظ می کند تا با نگهداری بسیار کم عملکرد بهینه را تضمین کند. مقاومت آن در برابر کپک زدگی ، پوسیدگی یک نکته مثبت دیگر است.

ترمووود فقط برای پروژه هایی که در آن استفاده شده عالی نیست ، بلکه برای محیط زیست نیز به عنوان جزئیات باغ عالی است .

ترمووود فقط با استفاده از گرما و بخار آب ، به جای استفاده از مواد شیمیایی که به طور معمول استفاده می شود ، اجازه می دهد فرآیند بسیار سازگار با محیط زیست باشد. به همین دلیل است که اکثریت مردم این فرآیند را به همراه قدرت و دوام آن انتخاب می کنند.

فرآیند بدون مواد شیمیایی که برای اصلاح چوب استفاده می شود در مقایسه با سایر گزینه های شیمیایی برای سلامتی مفید است. حتی تماس با الوارهای شیمیایی یا تنفس در هوای اطراف آن می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. بنابراین ترمووود یک جایگزین سالم و ایمن برای الوارهای تحت فشار است که معمولاً یافت می شود.

به دلیل مقاومت در برابر قالب و کیفیت حرارتی عالی ، ترمووود یک انتخاب طبیعی برای روکش است. همچنین می تواند با موفقیت در سایر برنامه های فضای باز ، از جمله مواردی که تحت شرایط مداوم مرطوب مانند تخته و الوار ، سایدینگ و کف قرار دارند ، مورد استفاده قرار گیرد . حتی در محیط های کم ثبات و دارای رطوبت بالا ، مانند زیرزمین ها ، راه حل های غبطه برانگیز ارائه می دهد.

برخلاف محصولات چوبی تحت فشار ، از ترمووود می توان بهمراه فلز استفاده کرد. رطوبت کم آن باعث می شود که فلزات با چوب اصلاح شده حرارتی تماس نداشته باشند ، هرچند که فولاد ضد زنگ همیشه توصیه می شود.

باور اینکه درختی با چنین خصوصیات قوی وجود دارد دشوار است ، اما وجود دارد.

همچنین ترمووود بهترین گزینه برای بالکن ها ، کف سازی ، عرشه و عناصر تزئینی قایق ها ، نمای چوبی خارجی ، نرده های بادوام و عناصر طراحی می باشد.

به طور گسترده ای برای تزئینات داخلی مکان های مختلف مانند اتاق بخار ، حمام ، سونا استفاده می شود. نیمکت های ساخته شده از چوب ترموود راحت و بهداشتی هستند. رنگ تیره شیک در طیف گسترده ای از سایه ها به شما امکان می دهد فضای داخلی جالبی ایجاد کنید.

شما می توانید محصولات الوار اصلاح شده را با بالاترین کیفیت از کارخانه تولبد چوب ترمو تهیه کنید. ما در بازار ترمووود پیشگام هستیم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه چوب و ترموود بهترین متریال موجود در بازار به سراسر کشور ایران ارائه می دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *