خصوصیات و کاربرد ترموود

خصوصیات و کاربرد ترموود

در این مقاله میخواهیم در مورد چوب ترموود ، خصوصیات و کاربردهای مختلف آن صحبت کنیم.اگر به این موضوع علاقمند هستید ، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چوب ترموود اصفهان یا چوب حرارت دیده ، چوبی است که تحت تاثیر حرارت زیاد قرار گرفته و طی عملیات حرارتی با ایجاد تغییرات شیمیایی و فیزیکی خاص در چوب ، برخی از خصوصیات آن بهبود می یابد.پس از فرآیند ترموود ، محصول نهایی کاملاً طبیعی و فاقد مواد شیمیایی است.

ترموود در مقایسه با چوب معمولی پایدارتر و بادوام تر است.به عبارتی دیگر ترمووود در برابر شرایط آب و هوایی قابل تغییر ، نسبت به چوب طبیعی پایدارتر است.

کاربردهای چوب ترموود

چوب ترموود در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم است و برای همین برای استفاده در باغ ها ، تراس ها و همچنین بسیاری از کاربردهای دیگر در فضای باز مناسب است.ترمووود یک ماده ایده آل برای کف سازی است.از چوب ترموود هم چنین برای ساخت مبلمان و لوازم خانگی ، اجزای درب و پنجره و مبلمان باغ نیز استفاده می شود.چوب ترموود حتی در محیط های دارای رطوبت بالا ، مانند زیرزمین ها و حمام مناسب است.ظاهر زیبای این چوب ، آن را برای استفاده در محیط های داخلی ایده آل می کند.

فرآیند ترموود را میتوان روی انواع چوب اعمال کرد.به لطف فرآیند ترموود ، محصول بدست آمده علاوه بر اینکه در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم است ، عایق بندی بهتری دارد و بسیار بادوام است.

دمای هوا ، نور خورشید و رطوبت ، عواملی هستند که بر چوب تأثیر می گذارند.از آنجا که چوب ترمووود تحت تأثیر این شرایط نیست ، برای استفاده در مصارف فضای باز مناسب است.

طبق تحقیقات انجام شده ، میزان رطوبت چوب ترمووود 50٪ کمتر از چوب تصفیه نشده است.چوب های حرارت دیده بهتر از چوب های تصفیه نشده رنگ آمیزی می شوند و عملکرد رنگ های اکریلیک روی چوب های تصفیه شده موثرتر است.

خصوصیات ترمووود

تغییر رنگ

عملیات حرارتی و دما باعث تغییر رنگ چوب می شود.در دمای بالا ، ظاهر تیره تری ، روی یک چوب ایجاد می شود.تغییر رنگ برای همه گونه های درخت تقریباً یکسان است.پس رنگ چوب ترمووود یا چوب حرارت دیده با رنگ چوب اولیه متفاوت است.

نتیجه اصلاح حرارتی چوب :

  • چوب با دوام و پایدار
  • افزایش مقاومت چوب در برابر پوسیدگی و رطوبت
  • چوب ترمووود یك محصول سازگار با محیط زیست و كاملاً قابل بازیافت است كه برای كاربردهای بی شماری ایده آل است.
  • عملیات حرارتی قابلیت دفع آب چوب را افزایش می دهد.
  • رنگ آمیزی چوب ترمووود راحت تر است.
  • عملیات حرارتی ، مقاومت چوب در برابر خوردگی را بطور قابل توجهی افزایش می دهد.افزایش مقاومت در برابر خوردگی بر اساس تغییر ساختار شیمیایی سلول های چوب است.
  • عملیات حرارتی باعث تغییر رنگ چوب می شود.رنگ چوب تیره تر می شود.
  • طی فرآیند ترمووود ، به دلیل کاهش رطوبت ، وزن چوب نیز کاهش می یابد.
  • در طی فرآیند حرارتی ، خصوصیات عایق حرارتی چوب نیز بهبود می یابد.

برای خرید چوب ترموود اصفهان با شماره های درج شده در سایت ترمو سنتر تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *