نگهداری از ترمو

روغن ترمووود مخصوص چوب

روغن ترمو مخصوص چوب

مجموعه ی ترمو سنتر با در نظر گرفتن نیاز مشتریان برای تولید بهترین پروفیل چوب ترمو و روغن مخصوص چوب با کیفیت بالا برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی همه ی تلاش خود را به کار بسته است. برای آشنایی با محصولات این مجموعه می توانید به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

روغن های مخصوص ترمو با رنگ هایی که برای این چوب استفاده می شود بسیار متفاوت هستند. روغن های مخصوصی که برای چوب ترمو مورد استفاده قرار می گیرند به صورت بی رنگ و رنگدار هستند و ردی از خود روی چوب باقی نمی گذارند. از این روغن برای بالا بردن مقاومت چوب هایی ترمو استفاده می کنند. عواملی مانند تابش نور، حشرات و تغییرات دمایی باعث می شود چوب های ترمو دچار مشکلاتی شوند به همین دلیل نیاز به استفاده از روغن هایی است که بتواند این چوب ها را استحکام ببخشد. به دلیل عملیات های حرارتی که بر روی این چوب انجام می شود استحکام آن حفظ می شود ولی چوب ترمو در برابر اشعه ی خورشید بسیار ضعیف می باشد به همین دلیل نیاز به استفاده از روغن های مخصوصی است که بتواند به حفظ کیفیت چوب در برابر این اشعه بپردازد. استفاده از پلیش هایی که بر پایه ی آب هستند نیز می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

کاربرد روغن ترمو

استفاده از روغن ترمو برای کسانی که می خواهند در نمای بیرون ساختمان خود از چوب ترمو استفاده کنند مناسب می باشد. در گذشته استفاده از این چوب برای نمای بیرونی امکان پذیر نبود زیرا شرایط آب و هوایی باعث می شود چوب ها شکل ظاهری خود را از دست بدهند و نمای بیرونی را خراب کنند و راهی برای مرمت این متریال وجود نداشت. تولید روغن های ترمو راهی مناسب برای رفع این مشکل شد. به همین دلیل استفاده از این روغن باعث شد استفاده از چوب برای زیبایی نمای خارجی منازل و ویلاها افزایش پیدا کند. با استفاده از این روغن در شرایطی که چوب ها در معرض تابش مستقیم قرار بگیرند نیز دچار مشکلاتی از قبیل پوسیدگی نمی شوند. کارخانه تولید چوب ترمو از این روغن ها علاوه بر جلا دهی چوب به منظور درخشش آن نیز استفاده می کند.

استفاده روغن ترمو برای چوب هایی که درصد رطوبت آن ها بالا باشد توصیه نمی شود. چوب هایی مانند بلوط سبز با میزان رطوبت بالای 20 درصد برای استفاده از این محصول توصیه نمی شود. برای افزایش تاثیر روغن مخصوص چوب ترمو در صورتی که از پوشش هایی مانند جلا دهنده، لاک و وارنیش استفاده کرده اید بهتر است پیش از اعمال این روغن بر روی سطح چوب آن را سمباده بزنید تا به سطح این متریال برسید. بعد از روغن کاری چوب ترمو بهتر است برای مدتی بگذارید روغن به عمق چوب نفوذ کند. برای هوازدگی چوب هایی مانند صنوبر و کاج مدت 6 هفته و چوب هایی که در مناطق گرمسیری و حاره ای هستند نیاز به 12 هفته زمان دارند تا بتواند به خوبی روغن مخصوص را جذب کنند.

مزایای استفاده از روغن ترمو

استفاده از روغن های رنگی ترمو باعث می شود بتوان رنگ چوب را قهوه ای تیره نگه داشته و عوامل بیرونی باعث تغییر در رنگ این چوب نشوند. تولید کننده چوب ترمو برای رنگ گیری آن به طور طبیعی از رنگ های شفاف استفاده می کنند. پیش از استفاده از روغن بهتر است سطح چوب را تمیز کرده و با استفاده از این روغن به افزایش میزان مقاومت چوب به خصوص در برابر اشعه خورشید کمک کنید. دوام این چوب ها باعث شده است از آن در دکوراسیون داخلی استفاده شود. چوب ترمو به دلیل تیرگی طبیعی بسیار مورد استقبال دکوراتورهای داخلی قرار گرفته است. این چوب با استفاده از روغن مخصوص می تواند بدون تغییر در شکل و رنگ طبیعی در برابر اشعه ی خورشید دوام بیاورد. به دلیل بی خطر بودن روغن چوب برای حیوانات و گیاهان استفاده از روغن مخصوص ترمو آسیبی به طبیعت نمی زند و به دلیل عدم تغییر در ساختار چوب با استفاده از این روغن امکان ایجاد مشکلاتی مانند ترک خوردگی در آن وجود ندارد. در صورت استفاده از روغن نیازی به سمباده زنی چوب برای اعمال دوباره روغن های مخصوص چوب ترمو نیست.

آشنایی با انواع روغن چوب

برای استفاده از انواع مختلف روغن چوب که باعث افزایش مقاومت آن می شود می توانید با ادامه ی مطالب همراه باشید. از روغن های مخصوص برای چوب می توان به روغن برزک اشاره کرد. این روغن به دلیل خام بودن نیاز به زمان زیادی برای خشک شدن دارد. در صورتی که روغن برزک جوشانده شود زمان مورد نیاز برای خشک شدن آن کاهش می یابد. این روغن را از بذر کتان می گیرند و علاوه بر محافظت از چوب در برابر رطوبت باعث درخشش چوب می شود.

روغن تانگ به عنوان روغن چینی هم شناخته می شود. این روغن پوشش ضد آب را بر روی چوب به وجود می آورد. مقاومتی که این روغن در برابر تیرگی و کپک دارد باعث می شود بتوان با استفاده از آن به استحکام بخشی چوب در آب هوای مرطوب کمک کرد. جلوه ی مات بر روی این چوب باعث جلا بخشی به اسباب بازی، مبلمان و کابینت می شود.

وارنیش نوعی رزین با دوام و جلا دهنده ی انواع چوب است. تغییر ماهیت چوب وارنیش از طریق خشک شونده ها امکان پذیر است. مقاومت بالای چوب در برابر رطوبت و حرارت با استفاده از این روغن امکان پذیر است. این جلا دهنده کاربردهای مختلفی از جمله درخشش چوب دارد. شلاک از جمله رزین های قوی ای است که برای انواع چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جلا دهنده از ترشح حشره ای بر روی درختان به دست می آید.

نتیجه گیری

برای افزایش مقاومت انواع چوب می توانید با استفاده از روغن مخصوص علاوه بر درخشش به مقاوم سازی چوب در برابر عوامل محیطی نیز کمک کنید. به دلیل استفاده از روغن مخصوص برای چوب ترمو از این محصول برای زیبا سازی دکوراسیون خارجی نیز استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *